دسته بندی محصولات

دسترسی سریع

بهترین قهوه برای بیداری

بهترین قهوه برای بیداری؛ کافئین موجود در قهوه، باعث کاهش احساس خستگی می شود. بسیاری از افراد قهوه نامناسب را برای بیداری خود انتخاب می کنند. به همین دلیل تاثیر درستی از آن نمی بینند. در این مقاله، به بررسی بهترین قهوه برای بیداری و ویژگی های آن می پردازیم. ما در این مقاله، بهترین نوع قهوه برای بیدار ماندن را به شما معرفی می کنیم. پس از این، با سلیقه خود و بسته به نوع فعالیت روزانه تان قهوه مورد نیاز خود را تهیه کنید. پس تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

مصرف قهوه برای یک روز کاری

قهوه، از جمله نوشیدنی های حیاتی برای انسان است. حتما می پرسید چرا؟؟
همه ی ما برای انجام کار های روزمره خود، به انرژی کافی نیاز داریم. قهوه، یک نوشیدنی طبیعی و گیاهیست که کافئین موجود در آن، انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را به انسان می دهد.

بهترین قهوه برای بیداری

طبق گفته مقاله های قبل، دانه‌ های قهوه در دو نوع اصلی عربیکا و ربوستا وجود دارند. دانه‌ های نوع عربیکا، بیضی شکل‌، دارای عطر و طعم قوی و خاص هستند. دانه های قهوه ربوستا کمی گرد و دایره ای شکل هستند. این نوع قهوه، نسبت به عربیکا کمی کوچک تر و دارای تلخی کمتری می باشد. ولی کافئین زیادی دارد. یعنی میزان کافئین دانه عربیکا تقریبا نصف دانه ربوستا است. به طور خلاصه ربوستا را به کافئین بالا و عربیکا را به عطر و طعم ملایم تر می شناسند.

شرکت های فروش قهوه با ترکیب این دو نوع دانه، انواع مختلف قهوه با کافئین، عطر و طعم متنوع را تولید می کنند. این موضوع به شما امکان تهیه قهوه مطابق با هر سلیقه و ذائقه ای را می دهد. به طور مثال با ترکیب ۷۰ درصد عربیکا و ۳۰ درصد ربوستا، قهوه‌ای با عطم نسبتا ملایم و کافئین متوسط ایجاد می شود.

رفع خستگی و خواب آلودگی 

قهوه، به دلیل وجود کافئین باعث کاهش خستگی و افزایش هشیاری شما می شود. قهوه، سیستم عصبی مرکزی شما را تحریک کرده و شما را بیدار نگه می دارد. این باعث احساس انرژی بیشتر در شما می شود. ۹۹ درصد کافئین موجود در قهوه، بعد از ۴۵ دقیقه جذب بدن می شود. این عمل باعث کاهش ترشح سروتونین شده و اثر خواب‌ آلودگی کمتر می شود. ترشح این هورمون در مغز، باعث خواب‌ آلودگی و گرسنگی می شود.

ویژگی های یک قهوه خوب برای بیدار ماندن

  • قهوه رست‌ شده از دانه‌ های باکیفیت و تازه
  • قهوه حاصل از رست‌ های تیره‌ تر
  • قهوه به‌دست آمده از حداکثر دانه‌های روبوستا
  • قهوه غلیظ و بدون افزودنی

قهوه اسپرسو، قوی ترین نوع قهوه است. زیرا کافئین بیشتری نسبت به سایر نوشیدنی های قهوه دارد. بعد از آن نیز قهوه ترک قرار دارد.

استفاده از قهوه فوری برای بیدار ماندن

مشخصا مصرف پودر قهوه تاثیر بیشتر و بهتری برای بیدار ماندن دارد. برای سلامتی نیز مناسب تر است. از پودر های فوری فقط در شرایط ضروری و فرصت محدود استفاده کنید، تا انرژی مورد نیاز بدن تامین شود.

به یاد داشته باشید که قهوه های فوری، از انواع بهترین نوع قهوه برای بیدار ماندن نیست آن هم به دلیل وجود مواد نگهدارنده موجود در آن که این مواد نگهدارنده شاید سازگاری مناسبی با معده نداشته باشد. اگر در طولانی مدت، از آن استفاده کنید، سلامت شما را به خطر می افتد.

پودر های فوری در انواع مختلفی وجود دارد. از جمله: نسکافه، کافی میکس، کاپو چینو و هات چاکلت. در هر کدام از آن ها میزان قهوه و شکر فرق دارد.

استفاده از قهوه فوری برای بیدار ماندن
استفاده از قهوه فوری برای بیدار ماندن

بهترین زمان خوردن قهوه

صبح زود

یک فنجان قهوه در صبح، به دلیل وجود کافئین در آن، به بیداری و احساس هوشیاری کمک زیادی می‌ کند. به طور خلاصه، قهوه یک تقویت‌ کننده انرژی برای شروع روز است. اول صبح با معده خالی قهوه را میل نکنید. به افرادی که مشکل رفلکس معده دارند، قهوه آمریکانو پیشنهاد عالی است.

نزدیک به ظهر

اگر بعد از صبحانه احتیاج به کمی غذا دارید، ساعت های پایانی صبح یعنی بین ساعت 10 تا 12 ظهر زمان مناسبی برای یک فنجان قهوه است. این می‌ تواند به تمرکز و هوشیاری شما کمک زیادی کند.

اوایل بعدازظهر

برخی افراد، یک فنجان قهوه در اوایل بعد از ظهر را بهترین راه برای مبارزه با کاهش سطح انرژی بعد از ناهار می‌ دانند. استفاده از قهوه در این ساعت، به بهبود تمرکز در پایان روز کاری کمک می کند.

کورتیزول، هورمون افزایش هوشیاری و تمرکز در بدن است. همچنین متابولیسم، پاسخ سیستم ایمنی و فشار خون شما را تنظیم می کند. مصرف قهوه هنگامی که سطح کورتیزول افراد در اوج باشد، سطح این هورمون را هم افزایش می دهد. سطح بالای کورتیزول در طولانی مدت، سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و باعث دیگر مشکلات جسمانی می شود.

بهترین قهوه برای درس خواندن و هوشیاری

نکته قابل توجه درباره قهوه اینکه همیشه افراد معتقدند دانه‌ های تیره قهوه در مقابل دانه‌ های روشن، طعم قوی و کافئین بیشتری دارند. این تصور اشتباه است. در واقع، دانه‌ های برشته سبک به دلیل زمان کوتاه‌ تر در رست شدن، کافئین بیشتری نسبت به دانه های تیره دارند. 

اسپرسو

اگر تا دیر وقت قصد بیداری و رسیدگی به درس هایتان را دارید، اسپرسو بهترین گزینه برای شماست. 30 گرم اسپرسو بین 45 تا 75 میلی‌گرم کافئین دارد. افزایش کافئین با مقدار مصرف قهوه افزایش می‌ یابد.

 قهوه معمولی

در صورت عدم دسترسی به دستگاه اسپرسو ساز، از قهوه های معمولی استفاده کنید. آن ها هم جزو بهترین قهوه ها برای بیداری محسوب می‌ شوند. یک فنجان قهوه معمولی بین 70 تا 140 میلی‌گرم کافئین دارد. این میزان کافئین بستگی به نوع دانه های قهوه، درجه رست و مقدار قهوه‌ تان دارد.

با تمام این توضیحات، شاید شما قهوه ای سبک بخواهید. در این صورت استفاده از پودر های فوری پیشنهاد می شود.

در زمان امتحانات همه شب‌ قهوه میل نکنید. نوشیدن قهوه فقط در شب های ضروری پیشنهاد می شود.

طرز تهیه قهوه برای بیدار ماندن

بهترین روش‌ تهیه قهوه، استفاده از فشار است. به عبارت بهتر، روش تهیه قهوه با استفاده از فشار، طعم و کیفیت بسیار بالایی دارد. به همین منظور، در تهیه بهترین نوع قهوه برای بیداری، این روش (اسپرسو)، کاربرد دارد. این نوع تهیه، طعم قهوه را به خوبی حفظ می‌ کند. در این روش، زمان عصاره‌ گیری کاهش یافته و قهوه به خوبی دم می‌ کشد. به همین علت افراد زیادی قهوه اسپرسو را به سایر  قهوه ها برتری می‌ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

دلیل بازگشت وجه